Monday, May 28, 2007

Seize Property, Control Prices, Silence the Press

CARACAS (Reuters) - VRCTV was the most popular TV station in Venezuela, and has been on the airwaves for 53 years. Venezuela shut down the opposition television channel on Monday and replaced it with one promoting President Hugo Chavez's self-proclaimed socialist revolution in a move widely criticized as a threat to democracy.

In this video, you can see the sad way that the news program on RCTV shut down this past Friday, after Venezuela's president arbitrarily decided to close it.

Via
Reason and BoingBoing.

Update: Read an excellent IBD staff editorial here, "Off The Air."

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home